wtorek, 9 kwietnia 2013

KURSIK NA KWIETNIK ZE SZNURKA

Witajcie !!! :)
Pamiętacie kwietnik ze sznurka ,który już pokazywałam jakiś czas temu?
Taki kwietnik wisiał  kilkanaście lat temu w domu mojej mamy,były wtedy na czasie.
Wieszało się je przy suficie na haku z bluszczem lub paprocią.
Postanowiłam się cofnąć do czasów makram i splotów ze sznurka sizalowego.Co prawda nie ma porównania jeśli chodzi o sznurek.Kiedyś był on znacznie grubszy a sploty wyglądały o wiele lepiej ,
...,,ale jak się nie ma co się lubi ,to się lubi co się ma,,....
ulubione powiedzenie mojego męża he,he..
SPRÓBUJECIE ZE MNĄ ???
Potrzeba :
-sznurka sizalowego w rolce (dostępny w sklepach ogrodniczych ,albo w stodole dziadków hi,hi )
-nożyczki
-korale drewniane (ja miałam taki stary pokrowiec z koralików na fotel do samochodu )
  NACINAMY NA ŚREDNI KWIETNIK
-4 sznurki 7 m.i 4sznurki 3 m
(przyznam się robiłam na oko ,zawsze lepiej trochę dłuższy niż miał by być za krótki)
* zwijamy na pół przycięte sznurki i chwytamy po środku.
Po śropdku odmierzamy ok 12 cm ,
 
na których będziemy owijać sznurek ok 1m-1,50m
ciasno jedno przy drugim
tworzymy uszko
łączyny razem
  0,5m sznurkiem robimy oczko,które przykładamy do uszk  tak aby końcówka wystawała poniżej
drugim końcem owijamy uszko na około 3cm ciasno jedno przy drugim
końcówkę sznurka którym owijaliśmy wkładamy do oczka pozostawionego wcześniej
 a końcówką pozostawioną do góry 
                                                                  
 zaciągamy pętelkę ,
która wchodzi w sznurek i zaciska się   
                                                        
        resztę przycinamy
    na pierwsze ramię kwietnika szykujemy sobie 2 długie i 2 krótsze sznurki długie po zew. stronie ponieważ nimi będziemy wykonywać splot a krótkie w środku(one dają nam długość kwietnika)
                              zaczynamy splotem spiralnym co znaczy że:
     lewy szn.nakładamy na 2 środkowe do przodu 
                    
a prawy nakładamy na niego 
pozostawiając go po prawej stronie 

                    od spodu przekładamy przez lewą dziurkę do przodu



                       resztę sznurka w całości przeciągnać
                  uzyskaliśmy coś takiego(2 krótkie zostały oplecione w środku)
                   te same czynności powtażamy ,splot będzie się skręcał jak spirala

        na dowolnej wysokości nakładam koralik u mnie to ok.15 cm.dla ozdoby na dwa środkowe sznurki
                                            
   koralik przyciągamy dalszym splotem spiralnym


                                          dalej robimy tak samo jak przy pierwszym ramieniu:bierzemy 2 dł i 2 krótkie sznurki, które są w środku PAMIĘTAĆ!, że krótkie w każdym ramieniu kwietnika są w środku.
                                                                            c.d.n.
                     po 4 gotowych ramionach kwietnika będziemy wykonywać siatkę do doniczki
                                                            ale to w następnym poście PA :))

9 komentarzy:

  1. Ja pamiętam takie kwietniki, sama też takie potrafiłam zrobić. :-)Kursik bardzo przejrzysty, ciekawe czy ktoś podejmie wyzwanie...

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja pamiętam tamte czasy i też kiedyś umiałam ,ale ten kursik świetnie to mi przypomniał, bo w głowie oprócz końcowego efektu, mało co się zachowało.Bardzo Ci dziękuje za to i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kursik jest świetny,ja też kiedyś potrafiłam zrobić taki kwietnik,warto by sobie przypomnieć:)Dziękuję,pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kwietnik wyszedł super. Też znam tę technikę bo kiedyś również robiłam takie cuda ze sznurka :)A kursik jest bardzo prosty i zrozumiały :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od razu przypominają mi się prace ręczne z podstawówki, ale to już było i to dość dawno:)

    OdpowiedzUsuń
  6. KIEDY NASTĄPI CD. KOSZYCZKA DO KWIETNIKA . MIELCZANKA

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiesciłam link do twojego kursiku u siebie w ramach 5 zadania nauki makramy:) Mam nadzieję, ze nie masz nic przeciwko.
    Pozdrawiam i zapraszam do sledzenia postępów uczennic makramy. A moze ty też szię skusisz coś zrobić:)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię serdecznie i dziękuje za Twój komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...